Тема уроку: “Конституційні права і свободи громадян України” (9 клас)

Мета:            

Очікувані результати:

правові:

громадянознавчі:

Компоненти громадянської компетентності,що формуються на уроці:

Тип уроку:     комбінований

Методи, прийоми, форми роботи:

Обладнання: Конституція України, символи України,

Основні поняття: «податки», «державні символи», «загальний військовий обов’язок.

 

ХІД УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

 ІІ. ЕТАП ОРІЄНТАЦІЇ.

 ІІІ. ЕТАП МОТИВАЦІЇ І ПРОЕКТУВАННЯ МЕТИ.

IV. ЕТАП ОРГАНІЗАЦІЇ І ВИКОНАННЯ ПЛАНУ ДІЯЛЬНОСТІ.

 План.

  1. Права і свободи проголошені Конституцією України.
  2. Як реалізувати і захистити права і свободи.
  3. Які основні обов’язки закріплює Конституція України

Конституційні права і свободи людини і громадянина

Робота в малих групах

1-а група

  1. Проаналізувати витяг з тексту Конституції України (с. 65-66 під­ручника).
  2. Порівняти перелік прав та свобод людини, проголошених та га­рантованих.
  3. (Додаткове завдання за потребою.) Визначити права та свободи, які належать до одного з видів прав людини (громадянських (осо­бистих), політичних, економічних, соціальних, культурних).

2-а група

Розв’язати юридичні задачі (с. 66-67 підручника) за допомогою витягів з Конституції України.

Підсумок. Досконале знання норм конституції допомагає захис­тити свої права.

Конституційні обов’язки громадян України

Бесіда з учнями

  1. Висловіть свою думку щодо наявності зв’язку між правами та обов’язками людини і громадянина.
  2. Визначте перелік конституційних обов’язків громадян України.
  3. Назвіть символи Української держави.

Робота в малих групах                                                                                    

  1. Проаналізувати ситуації, пов’язані з призовом до Збройних Сил України (с. 69 підручника).
  2. За допомогою витягів із Закону України «Про військовий обо­в’язок та військову службу» (с. 69-72 підручника) прийняти рішення про призов, звільнення від служби або надання відстрочки призовникам.

Додаткові ситуації (за потребою)                                                                

  1. 19-річний громадянин С. проживає разом зі своїми батьками — 58-річною матір’ю та 59-річним батьком, який внаслідок аварії на шахті став інвалідом. Інших дітей у батьків немає.
  2. 24-річний громадянин Д., який самостійно виховує усиновлену ним чотирирічну дівчинку.
  3. 23-річний громадян Н., який заочно навчається в Національно­му авіаційному університеті та працює авіатехніком аеропорту   «Жуляни».
  4. 26-річний громадянин М., який закінчив педагогічний універси­тет, але працює не за фахом — менеджером автосалону.

ІV.         Контрольно-оцінювальний етап.

Завдання

  1. Назвати конституційні права та обов’язки людини і громадя­нина.
  2. Висловити свою думку щодо того, які з цих прав є найважливішими для них особисто.

Домашнє завдання

  1. Опрацювати матеріал § 9 підручника.
  2. З власного життєвого досвіду або за допомогою батьків підібрати приклади використання учнями або їх батьками, рідними своїх конституційних   прав   або   виконання   своїх   конституційних

обов’язків.

Напишіть відгук

ERROR: si-captcha.php plugin says GD image support not detected in PHP!

Contact your web host and ask them why GD image support is not enabled for PHP.

ERROR: si-captcha.php plugin says imagepng function not detected in PHP!

Contact your web host and ask them why imagepng function is not enabled for PHP.


Правовий календар подій

1 березня Всесвітній день цивільної оборони
8 березня Міжнародний жіночий день
9 березня День народження Тараса Шевченка
15 березня Всесвітній день захисту прав споживачів
18 березня День працівника податкової та митної справи України
21 березня Міжнародний день боротьби за ліквідацію расової дискримінації
4 квітня Обережно – міни! (Міжнародний день просвіти з питань мінної небезпеки і допомоги в діяльності, пов’язаної з розмінуванням)
5 квітня Перша конституція
11 квітня
Міжнародний день визволення в’язнів фашистських концтаборів
18 квітня
Міжнародний день пам’яток та історичних місць
26 квітня
Міжнародний день інтелектуальної власності
Міжнародний день пам’яті Чорнобиля